French summer au pair seeking job

1 post
Héloïse35
Posts: 3
Joined: Feb 2014
Contact:
Share this post on:
Location: Vitré FRANCE

French summer au pair seeking job

Postby Héloïse35 » Fri Feb 28, 2014 2:51 pm

Dear family,

If you are looking for a motivated, patient and responsible au pair to take care of your children and help them in French this summer, I would love to be your au pair.
I´m available from the end of June (21/22) until the end of August (or beginning of September).

My name is Héloïse, I´m 21 years old and I live in Brittany (west of France). I’m currently in second year at university where I´m studying English and “French as a Foreign Language” (FLE in French). I would like to be a French teacher abroad.

After my graduation, I decided to go for 6 months (2011-2012) in immersion in a Canadian family with whom I’m still in touch, and had English courses in an international school with students from all over the world. I really enjoyed, not only the courses but also the family immersion. During my stay, I had the chance, thanks to my host family's girl to go for a few days in French classes in a High School in Toronto and see what it's like to teach a foreign language. I really loved this experience, and that make me more certain about my future career: French teacher abroad.
When I came back in France I started tutoring. I’m tutoring children, of different age in different subject.

I consider myself as a responsible, patient and trustworthy person which I think are good qualities for being an au pair.

I like to take care of children in my family and like to do different activities with them such as board games, drawing, craft, baking ... If I was your au pair, I would be happy to do this activities with your children and also teach them French if they want.

A little more about me: I would describe me as a creative person: I like to do DIY, scrapbooking. I also like reading, going to the cinema and listening music
I enjoy travelling and also learning new things like cultures and languages, that´s why I started Italian courses in university and also an initiation in modern Greek (but only for one semester)
I also like doing a little bit of sport and even if I don’t practise a lot, I go to the gym once or twice a week.

I would like to become your au pair, share your family life, and know more your culture. I´ll be very happy to share the French culture with you and your children.

If you are interested or want more information, you can ask me, it would be my pleasure to answer.

Kind regards

Héloïse


Chère famille,

Si vous êtes à la recherche d’une personne motivée, patiente et responsable au pair pour s'occuper de vos enfants et les aider en français cet été, j'aimerais être votre fille au pair.
Je suis disponible à partir de la fin juin (21/22) jusqu'à la fin août (ou début septembre).

Je m'appelle Héloïse, j'ai 21 ans et je vis en Bretagne (à l'ouest de la France). Je suis actuellement en deuxième année à l'université où j'étudie l'anglais, ainsi que le FLE (Français Langue Etrangère) pour devenir professeur de français à l'étranger.

Après mon baccalauréat j'ai décidé de partir 6 mois (2011-2012) en immersion dans une famille canadienne avec qui je suis toujours en contact. J'étudiais l'anglais dans une école internationale. J'ai vraiment apprécié cette expérience, non seulement les cours mais aussi la vie quotidienne avec ma famille d'accueil. Pendant mon séjour, j'ai eu la chance, grâce à la fille de ma famille d'accueil de passer quelques jours dans des classes de français dans un lycée de Toronto et de voir ce qu'est le métier. J'ai vraiment aimé cette expérience, elle m'a vraiment confortée dans mon choix de carrière.
Quand je suis revenue en France, j'ai commencé à donner des cours de soutien à des enfants de différents âges et dans des matières différentes.

Je me considère comme une personne responsable, patiente et digne de confiance, ce qui je pense sont de bonnes qualités pour être une fille au pair.

J’aime m’occuper des enfants de ma famille et faire différentes activités avec eux : jeux de société, dessin, travaux manuels, pâtisserie ... Si j’étais votre fille au pair, je serais heureuse de faire ces activités avec vos enfants et aussi leur apprendre, les aider en Français si vous le souhaitez.

Mes centres d’intérêts : je me décrirais comme une personne créative, j'aime faire du bricolage, du scrapbooking. J'aime aussi lire, aller au cinéma, écouter de la musique … J'aime voyager et apprendre de nouvelles choses sur différentes cultures et différentes langues. J'ai d'ailleurs commencé à prendre des cours d'italien depuis que je suis à l'université et cette année j'ai eu l'opportunité de pouvoir découvrir pendant un semestre la langue grecque.
J'aime aussi faire un peu de sport et, même si je ne pratique pas beaucoup, je vais dans un club de fitness une ou deux fois par semaine.

Je voudrais devenir votre fille au pair, partager votre vie de famille, et aussi en savoir plus sur la votre. Je serais très heureuse de partager ma culture avec vous et vos enfants.

Si vous êtes intéressés ou si vous voulez de plus amples informations, n'hésitez pas à me contacter.

Cordialement,

Héloïse
Post Reply

Start a conversation
To create a new post and start a new conversation, please click on the button.